O chatu
 
 
 

Chat je aplikacija u kojoj vam je omogućen razgovor s ostalim korisnicima uživo. Drugim riječima, nema čekanja na odgovor, vaša se konverzacija može odvijati u realnom vremenu, gotovo kao da sjedite u istoj sobi, dok se, zapravo, nalazite možda čak i na različitim krajevima svijeta. Chat aplikaciji mogu pristupiti svi korisnici Komunikatora koji imaju svoj net ID, bez obzira na to gdje se nalazili. Umjesto skupih međunarodnih telefonskih poziva, pričajte s prijateljem na drugom kraju svijeta gotovo besplatno, a ako ste samo željni društva, pridružite se Chatu, odaberite sobu i steknite nove virtualne prijatelje.

Budite povezani sa svojim posebnim Chat prijateljima i šaljite im poruke čak i kada nisu spojeni na Chat, razgovarajte s poznatima i slavnima u posebnim Chat Set događajima ili jednostavno uživajte u opuštajućem čavrljanju s vašim novim i starim online prijateljima.

U chat aplikacijama razvile su se posebne metode komuniciranja kraticama radi postizanaj što veće brzine izmjene poruka. Evo nekoliko često korištenih kratica i njihovih značenja.


 
  AFAIK - As Far As I Know - Koliko ja znam
AFK - Away From Keyboard - Daleko od tipkovnice (računala), ne mogu odgovoriti
AKA - Also Known As - Također znan kao
ASAP - As Soon As Possible - Što je prije moguće
BTW - By The Way - Usput budi rečeno
BRB - Be Right Back - Vraćam se odmah
FAQ - Frequently Asked Questions - Često postavljana pitanja
FYI - For Your Information - Za tvoju informaciju
IMHO - In My Humble Opinion - Po mom skromnom mišljenju
IMO - In My Opinion - Po mom mišljenju
LOL - Laughing Out Loud - Glasno smijanje
TIA - Thanks In Advance - Hvala unaprijed
TTFN - Ta Ta For Now - Pa pa zasada
TTYL - Talk to you later - Pričat ćemo kasnije
PLS - Please - Molim te
ROTFL - Rolling On The Floor Laughing - Kotrljanje na podu od smijeha
RTFM - Read The Manual - Pročitaj priručnik
SOHF - Sense Of Humor Failure - Loš smisao za humor
SPAM - Stupid Persons' AdvertiseMent - Neželjene reklame u poruci
WB - Welcome Back - Dobrodošao natrag



Popis funkcionalnosti chata

 
  • Brzo i jednostavno registriranje
    Registracija na Chat uključena je u vaš jedinstveni net ID. Nakon registracije, klikom na gumb prijava ulazite u Chat, odnosno u sobu Predsoblje iz koje zatim ulazite u željenu Chat sobu.
  • Chatanje s ostalim korisnicima u realnom vremenu
    Chat, za razliku od komunikacije e-mailom ili na forumima, omogućava kontakt s ostalim korisnicima ove aplikacije u realnom vremenu, dakle vaše se poruke pojavljuju na ekranu drugih korisnika odmah nakon što ih pošaljete.
  • Podjela razgovora na sobe
    Kako bi se razgovori grupirali po temama, unutar Chat aplikacije postavljene su sobe. Nakon odabira sobe prikazuje se prozor u kojem se vidi trenutni tijek razgovora te popis korisnika koji se nalaze u odabranoj sobi.
  • Mogućnost kreiranja vlastite sobe
    Želite li otvoriti chat diskusiju na vlasitu temu, možete kreirati vlastitu sobu u kojoj mogu sudjelovati i ostali korisnici. Okupite svoje novo virtualno društvo u svojoj virtualnoj sobi.
  • Uređivanje privatnih postavki Chata
    Osim odabira nadimka pod kojim ćete se javljati na Chat, uz vaše ime može se pojavljivati i avatar, grafička ikona koju možete izabrati iz nekoliko ponuđenih. U svoje postavke možete, po želji, upisati svoju e-mail adresu i link na svoje web stranice. Kreirajte 'Buddy list' - popis prijatelja pomoću kojeg možete pratiti odabrane korisnike Chata i komunicirati s njima privatnim porukama.
  • Mogućnost umetanje smajlija, teksta u boji i akcija
    Osvježite svoje javljanje na Chat dodavanjem ikona sa smajlijima ili promijenite izgled fonta kojim pišete poruke. Želite li neki element svog razgovora posebno istaknuti, upotrijebite tekst u boji, a za dodatno opisivanje svog raspoloženja možete koristiti unaprijed definirane akcije.
  • Chat na privatnim kanalima
    Stekli ste novog prijatelja s kojim želite pričati nasamo, van vreve Chat sobe? Zašto ne, zato su tu privatni kanali koje ne može pratiti nitko osim vas i druge osobe uključene u privatni chat.



Često postavljena pitanja o chatu
Na ovoj stranici možete pronaći često postavljena pitanja koja korisnici postavljaju službi za korisnike vezana uz chat. Ukoliko imate pitanje vezano uz korištenje chata, molimo da prvo prođete kroz ovdje iznesena pitanja. Ukoliko ne pronađete pitanje (i pripadajući odgovor) slično vašem, kontaktirate službu za korisnike na besplatni telefon 0800 9000
 Pristup chatu
     Tko može pristupiti Chatu?
   
Chatu mogu pristupiti svi korisnici Komunikatora koji imaju svoj net ID. Nakon početnog logiranja, dovoljno je samo aktivirati Chat aplikaciju, ući u predsoblje i odabrati sobu u kojoj želite chatati ili kreirati novu.

      Aktivirao sam Chat i ništa se ne pojavljuje na ekranu. Zašto?
   
Chat aplikacija temeljena je na programskom jeziku Java. Kako bi se u vašem internet pregledniku mogao prikazivati Chat, morate imati instaliranu Java podršku. Ukoliko ste naišli na ovakav problem, sa stranica www.java.com downloadajte Java Runtime Environment (JRE) aplikaciju i probajte se ponovo uključiti u Chat. Ukoliko se problem ni tada ne riješi, kontaktirajte službu za korisnike T-Coma na broj telefona 0800-9000.

      Kojoj sobi mogu pristupiti?
   
Kao registrirani korisnik možete pristupiti bilo kojoj sobi osim zaključanim sobama. Klikom na gumb 'Rooms' pokazat će vam se popis svih dostupnih soba s brojem korisnika koji su trenutno u njima. Dvostrukim klikom ulazite u odabranu sobu.

      Kako mogu kreirati vlastitu sobu?
   
Kada otvorite listu postojećih soba, kliknite na 'Create your Chat Room', upišite informacije koje se od vas traže i krenite u Chat. Vaša soba ostat će aktivna dok god u njoj ima korisnika. Jednom kada svi korisnici napuste sobu, ona se briše.

      Kako mogu pronaći željenu sobu?
   
Ako se na serveru u određenom trenutku nalazi mnogo otvorenih soba, moguće je da ih nećete sve vidjeti na popisu. Kako bi vidjeli popis soba, upišite komandu /list, a kako bi vidjeli popis soba filtriranih po određenom kriteriju upišite komandu /list *kriterij* - tada će se na popisu pojaviti samo sobe koje u imenu imaju riječ upisanu između zvjezdica.

 
 Komunikacija u chatu
     Što se sve nalazi u Chat sučelju?
   
U Chat sučelju nalazi se popis soba u koje možete ući. Nakon odabira sobe, pred vama se nalazi glavni ekran u kojem se vidi razgovor, ispod kojeg je linija u koju upisujete vlastiti tekst. Tekst svojih poruka možete obogatiti smajlijima, akcijama i tekstom u boji klikom na za to pripadajuće ikone. Unutar sučelja nalazi se i popis ostalih korisnika koji se nalaze u sobi (vaš nadimak na tom je popisu podebljan , korisnik sa znakom @ ispred nadimka je administrator).


     Kako mogu poslati poruku na Chat?
   
Nakon što ste odabrali Chat sobu, upišite tekst svoje poruke u liniju ispod prozora s razgovorom. Poruka će se poslati nakon što na tipkovnici pritisnete tipku Enter, kombinaciju tipaka CTRL+S ili nakon što kliknete na gumb 'Send'.


     Kako mogu poslati privatnu poruku?
   
Odaberite korisnika sa popisa i kliknite dvaput na njegovo ime - otvorit će se novi prozor unutar kojeg ćete razgovarati samo vas dvoje.

     Kako mogu poslati smajlije, akcije ili zvukove?
   
Unutar Chat sučelja, ispod linije za upis poruke, nalazi se meni na kojem možete odabrati sve spomenute elemente. Osim toga, tu se nalaze i vaše privatne opcije, lista avatara koje možete koristiti u Chatu, popis prijatelja koji sami kreirate, lista korisnika koje želite ignorirati i tako dalje.


 
Ukoliko imate pitanje koje nije navedeno ovdje, pošaljite ga na e-mail: kontakt@t-com.hr
ili nazovite službu za korisnike na besplatni telefon 0800 9000